Jumbolino

Spelregels – Jumbolino 

Aantal spelers : 2 – 4

Leeftijd : vanaf 4 jaar

Speeltijd : +/- 20 minuten

Er zijn 6 Simba’s die elk uit 6 deeltjes kunnen worden opgebouwd.

De draaischijf bepaalt welk deeltje je mag pakken.

Wie de meeste Simba’s weet samen te stellen heeft gewonnen.

Spelregels

Een gezellig spel voor jonge kinderen, vol spanning en wisselende kansen.

Doel van het spel :

De speler die aan het eind van het spel de meeste Simba’s heeft samengesteld, is de winnaar.

Voordat je begint :

Zet de doos met de draaitafel midden op tafel. Maak de Simba’s los uit de 6 gekleurde frames en leg alle deeltjes los van elkaar met de afbeeldingen naar boven op tafel.

En nu spelen maar…

Eerste ronde

De jongste speler begint. Draai de spinner. Als je een 1 of Rafiki draait mag je een frame pakken en het lijfje van Simba. Let er op dat de kleuren van het frame en de contouren van de verschillende lichaamsdelen gelijk zijn.

Om beurten draaien de spelers de spinner.  Hierbij moet de wijzer wel minstens 2 keer rondgaan.

Je moet eerst het lijfje hebben, voordat je de andere delen mag pakken. Lijfjes mag je kiezen en de overige lichaamsdelen neem je in de kleur van het frame. Als je het lijfje eenmaal hebt, is de volgende waarin je de rest verzamelt, vrij.  Je krijgt het lichaamsdeel waarop de pijl blijft staan.

Als je dit deel al hebt, heb je pech gehad.

Als je weer een 1 of Rafiki draait, mag je een nieuw frame en lijfje uit de pot nemen. Als deze er niet meer zijn, mag je deze van een medespeler naar keuze nemen.  Als Simba al uit een lijfje en een kop bestaat, mag je hem niet meer afpakken.

Rafiki

Stopt de wijzer op de wijze Rafiki, dan mag je een deel naar keuze pakken(dit kan dus een lijf plus frame zijn).

Je mag bovendien nog een keer draaien.

Mufasa

Stopt de pijl op Mufasa dan heb je pech! Lever een stukje, naar keuze, in.

De tweede ronde van dit spel gaat in als een speler al zijn frames vol heeft en weer aan de beurt is.  Als hij nu een lichaamsdeel draait, dat hij bij een andere speler aan kan leggen, dan pakt hij deze Simba van deze speler af.

Uiteraard kan later in het spel deze Simba ook weer van hem worden afgepakt. Zo wisselen in deze tweede ronde de Simba’s nog wel eens van eigenaar.

Het spel is afgelopen als alle Simba’s compleet zijn. De speler met de meeste Simba’s is de winnaar.